Hos Missgrey har vi lagt mærke til den nye webshop, der er entreret på det danske marked. Nemlig Belugi.dk.
Jeg besøgte ejerne i Odense, hvor de har deres lager og kontor, for at høre om virksomheden.
Belugi.dk er ny på markedet i Danmark
Mik og Marie Oddershede ville gerne fortælle om deres nystartede sexshop, og jeg havde en god og lang samtale med både Mik og Marie. Marie er uddannet Sexolog fra Carl-Mar og markedsføringsøkonom i Innovation og Entrepreneurship fra Niels Brock. Mik har en bachelor i sprog og økonomi samt en HD i afsætning. Mik er desuden serieentreprenør med 4 Gazellepriser i bagagen, og salg af 3 virksomheder, som han har startet fra bunden.
Skal du shoppe seriøst: Prøv at handle hos Sexshop.dk.
Hvorfor opstarten af Belugi?
Da de var på Bryllupsrejse, talte de om at arbejde sammen. Da Marie er uddannet Sexolog og Mik har drevet og solgt forskellige virksomheder, var en sexshop oplagt som fremtidigt projekt. De undersøgte markedet og fandt ud af, at der var store vækstrater i branchen, og det var interessant, syntes de.
Derefter rejste de rundt i Europa, for at se på trends og produkter i branchen, samtidigt med, at de kiggede konkurrenterne over skulderen. De konkluderede på baggrund, at deres research, at der er et hul i markedet for sexlegetøj på det nordiske marked.
Hvem henvender Belugi sig til?
Marie fortæller, at der mangler en online sexshop, der henvender sig til ALLE. Dem som gerne vil føle sig sexede af og til. Dem som har det godt med deres krop, deres seksualitet, deres partner, deres singleliv, deres parliv og som har lyst til at udforske deres seksualitet. Uden at det handler om porno eller urealistiske kropsidealer. Og netop det med, at sexlegetøj og porno ikke hænger sammen, lægger de meget stor vægt på.
Sexlegetøj er et krydderi, som er lækkert og dejligt, og som kan tænde yderligere op under alle mennesker, siger de. Derfor har de også produkter i alle størrelser, former og materialer. F.eks. Satisfyer, Fifty Shades of Grey, We-Vibe, Lelo, Pjur, COLT, Fleshligt, Womanizer, FUN FACTORY og mange flere.
Derudover har de valgt nogle lingerileverandører, som har størrelser fra XS til 4XL og i nogle tilfælde helt op til 11XL – størrelserne 5XL til 11XL har de dog ikke på lager, men kan bestille dem hjem. Desuden har de et kæmpe udvalg i produkter til forspil. For som Marie fortæller, så betyder forspillet meget, for at give en helt særlig intim følelse – enten alene eller med sin partner. Lys, rosenblade, brætspil, massageolier, badesalte og alt muligt andet, som kan bruges til en romantisk aften.
Og hvor man både som mand og kvinde, kan føle sig dejlig. Naturligvis har vi også rigtig mange produkter til ”hurtig” onani, både alene og med en partner og både til mænd og kvinder. Mik Oddershede fortæller, at de har næsten lige så mange produkter til mænd som til kvinder.
Mænd og sexlegetøj
Markedet for sexlegetøj til par og mænd, har slet ikke toppet endnu, siger Mik Oddershede. Vi oplever et stort tabu omkring mænd og sexlegetøj. Både sexlegetøj til onani og analt sexlegetøj. Det vil vi rigtig gerne ændre på. Hvorfor er det helt i orden – ja måske endda lækkert – at en kvinde har et udvalg af dildoer liggende i skuffen, mens det er flovt, at en mand ejer en eller flere masturbatorer eller andet sexlegetøj?
Både mænd og kvinder har en seksualitet, og nogle gange er det dejligt, at være sammen med en partner, og nogle gange er det dejligt at være sig selv. Og sexlegetøj ser jeg ikke som et hjælpemiddel, men nærmere som et krydderi til en dejlig og naturlig del af det at være menneske, siger Mik Oddershede
Jeg tror, at vi vil se en stor stigning i salg af sexlegetøj til mænd og par. Der er et stort uudnyttet potentiale, hvor vores opgave er, at fortælle de danske mænd, at onani er dejligt og sundt, og at sexlegetøj kan være med til at forøge nydelsen. Det synes jeg bestemt ikke, at der er galt med, og jeg synes bestemt ikke, at dette bør være tabubelagt.
Kvinder og sexlegetøj
Marie fortæller, at Belugi har alle former, farver og materialer. Naturligvis har de almindelige dildoer og vibratorer, som passer til alle kvinder. Desuden har de den nye type produkter, som stimulerer klitoris via luft – Satisfyer og Womanizer. Så har de en masse i glas og en del til fetish, f.eks. elektro sex. At vi har et kæmpe udvalg skyldes, at alle danske kvinder skal kunne finde de produkter, som passer til dem. Og der skal være mulighed for at udforske nye sider af sig selv – altså gå på opdagelse.
Og ja – nogen gange mener jeg, at vores kunder skal prøve noget nyt, hvis der er noget, som de fantaserer om, men aldrig har turdet prøve. Jeg garanterer, at vi har ikke nogen produkter, som er farlige. Jo, måske kan man dø af grin over sig selv eller sammen med din partner, hvis der er et produkt, som man lige skal vænne sig til uden, at det er alt for akavet, griner Marie. Men ellers giver vores produkter kun dejlige oplevelser og masser af glæde og nydelse.
Fremtiden
Jamen, ingen tvivl om, at vi ser Norden som et stort marked – naturligvis med lokale tilpasninger, siger både Mik og Marie. F.eks. gider Nordmændene nok ikke læse om danske begivenheder og finnerne ikke om de svenske. Men ellers vil alt køre i 4 sprogversioner med fælles distribution fra lageret i Odense. Mik Oddershede fortæller, at de er nødt til at se Norden, som et samlet marked. Ellers kan Belugi simpelthen ikke købe store partier nok hjem direkte fra producenterne. Og det, at de kan springe distributørerne over som fordyrende mellemled, betyder, at de altid kan garantere flest varer på hylderne til den laveste pris. Det betyder noget for kunder siger Mik.